poniedziałek, 12 października 2009

MEDYTACJA 151(czytanie liturgiczne z dnia 12.10.2009)

Ps 98: Śpiewajcie Panu pieśń nową,
albowiem uczynił cuda.
Wołaj z radości na cześć Pana cała ziemio,
cieszcie się, weselcie i grajcie (Ps 98, 1.4).
Pan Jezus powiedział:
Miej w sobie radość dziecka, które potrafi wszystkim się zachwycić i cieszyć ze wszystkiego. Jest to możliwe, gdy tylko dostrzeżesz działanie Mojej łaski i Moją obecność w każdej chwili swojego życia, w sobie, we wszystkich doświadczeniach, które ciebie spotykają, w każdej sytuacji, w każdym położeniu.

Pragnę dać tobie spojrzenie dziecka, które widzi głębiej i więcej, które widzi to, co jest zakryte dla oczu człowieka dorosłego, ufającego sobie, polegającego na swojej wiedzy i doświadczeniu. Proste spojrzenie dziecka z łatwością dotytka tej rzeczywistości, którąa wypełnia Moja obecność, bo oczy dziecka są czyste i ufne. Patrząc takimi oczyma, dostrzeżesz wiele cudów, które czynię dla ciebie każdego dnia.
(Teresa Chomieniec MSC, Roamowy z moim Panem, t. III, 10.10.2005)

Ścieżki do medytacji:
Jeśli nie pragnę dostrzegać "działanie Jego łaski i Jego obecność w każdej chwili mojego życia", wtedy nie doświadczę radości dziecka, nie będę mieć spojrzena dziecka "które widzi głębiej i więcej..."

Pan Bóg sam uczy mnie relacji z Nim.
Świat natomiast uczy mnie żyć tak, jakby Go nie było. O relacji z Nim nie ma mowy.

Czy cieszy mnie to, że to tylko ode mnie zależy, jakiego dokonam wyboru?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz