sobota, 10 marca 2012

"Doskonałość to naśladowanie Serca Jezusowego" - tekst 13 do rozmyślania

Modlitwa przygotowawcza do rozmyślania.
"Panie Jezu, racz skupić wszystkie moje zmysły,
oczyść także moje serce ze wszelkich złych i niepożądanych myśli,
oświeć mój rozum i rozpal pragnienie,
abym w tym rozmyślaniu uważnie i pobożnie
używał(a) władz duszy i ciała dla Twej chwały i mego zbawienia,
abym zasłużył(a) na wysłuchanie u Twego Boskiego Majestatu
przez Najświętsze Serce Twoje.
Panie Jezu, w zjednoczeniu z boską intencją Serca Twojego,
z jaką sam na ziemi zanosiłeś modły do Boga,
kieruję te modlitwę do Ciebie.".

Odmówiwszy modlitwę, staw się zaraz w obecności Pana Jezusa, wyobrażonego w odpowiedniej tajemnicy lub obecnego w tabernakulum.
W końcu gorąco proś o owoc rozmyślania, jakie masz odprawić.
(Stanowi to wstęp czyli wprowadzenie do rozmyślania,
niezależnie od tego, w jaki sposób ono się odprawia.)

Pierwszy sposób rozmyślania (czytać dalej)

DOSKONAŁOŚĆ TO NAŚLADOWANIE SERCA JEZUSOWEGO
- tekst do rozmyślania (13).


UCZEŃ:
O, słodki Jezu, źródło życia i łaski, ożyw mnie i dopomóż do poznania i naśladowania Serca Twojego, wzoru cnoty i świętości. Uwolnij serce moje od wszelkich złudzeń i każdej przeszkody. Spraw, abym cię szukał szczerym i czystym sercem, abym przyswoił sobie Twoje uczucia i przymioty Serca Twojego oraz upodobnił się do Ciebie.

Ach, Panie, jakżem do Ciebie niepodobny! Jakże mało dotąd pracowałem nad tym, aby życie Serca Twojego odtworzyć w swoim życiu.
Pocóżem się tyle trudził? Aby serce moje od Twojego odwrócić i oddalić? O, ślepoto i głupoto duszy mojej!

Zmiłuj się nade mną, Panie Jezu, zmiłuj się nade mną zgodnie z miłosierdziem Serca Twojego. A ja nie osiągnąłem nawet początku świętości, jeszcze ciągle jestem, grzesznikiem.Czas już, Panie, czas, abym wreszcie rozpoczął zaniedbane dzieło mojego uświęcenia. Niech mnie pobudzi i zachęci to, że jeszcze mogę się uświęcić, jeszcze mogę być uczniem Serca Twojego, naznaczonym owym pocieszającym znakiem wybrania. Podnieś mnie, dobry Jazu, dodaj sił i otuchy. Już zaczynam.

Pierre Jean Aernoudt SJ "Naśladowanie Najświętszego Serca Jezusowego", Michalineum 2005, Księga I "Wskazania do oczyszczenia serca", s. 15, 16, 29.

W końcu następuje:
a) rozmowa z Jezusem przez wylanie serca,
b) odmawia się modlitwę końcową

Modlitwa końcowa:
"Panie Jezu Chryste, któryś z łaskawości dla Twego Kościoła
raczył otworzyć niewypowiedziane bogactwa Serca swojego,
spraw, proszę, abym odpowiedzieć mógł(a)
na miłość tegoż Najświętszego Serca
i odpowiednimi czynami wynagrodził(a) zniewagi
temuż zasmuconemu Sercu wyrządzane
przez niewdzięcznych ludzi
oraz we wszystkim kierował(a) się uczuciami tegoż Serca,
który żyjesz i królujesz na wieki wieków.
Amen".

c) wreszcie zakończysz polecając się Najświętszej Maryi Pannie, Aniołowi Stróżowi i Patronowi swojemu.
(Te trzy punkty stanowią zakończenie każdego rozmyślania.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz