czwartek, 7 stycznia 2010

MEDYTACJA 220(czytanie liturgiczne z dnia 07.01.2010)

1 J 3, 22-4,6: Wy, dzieci, jesteście z Boga (1 J 4, 4).
Pan Jezus powiedział:
I ty jesteś z Boga, jesteś ze Mnie, wyszłaś z Mojego Serca, jesteś Moim dzieckiem, niech więc twoje życie świadczy o twoim pochodzeniu. Kochaj, bądź cierpliwa i miłosierna, jak twój Ojciec.

Zasługi i świętość to Mój dar, dar Mojej Krwi, ale tym, co pociąga Mnie do ciebie, co najbardziej wyzwala Moją miłość i miłosierdzie, jest to, co w tobie najsłabsze i cała twoja nędza. Jeżeli przyznajesz się do niej, jeżeli z ufnością i pokorą dziecka składasz ją w Moje ręce i ciągle próbujesz zaczynac od nowa, to właśnie ona jest kluczem otwierającym szeroko Moje Serce, z którego wypływa ocean Mojego Miłosierdzia i czułej Ojcowskiej Miłości.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 7.01.2006)

Ścieżki do medytacji:
A czy ja znam całą moją nędzę?
Nie. Ale ona istnieje, bo o niej mówi Jezus, i On ją zna.
To, co ja znam, co zauważam w sobie - to najczęściej Jego dary, to, czym posługujęsię dla pełnienia obowiązków stanu, czym dzielę się z bliźnimi.
Czy dziś doświadczyłem mojej nędzy, braków, słabości?
Czy chcę z prostotą dziecka właśnie takie doświadczenie siebie ofiarować Ojcu?
Czy chcę naczynie mojej nędzy dać Ojcu, aby On napełniał je bez przeszkód darami miłosiernej czułej Miłości?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz