sobota, 6 marca 2010

Jak bardzo kosztowny jest skarb WIARY w Boga...

Nauka Najświętszej Maryi Panny skierowana do czcigodnej Marii z Agredy:
"Jak bardzo kosztowny jest skarb WIARY w Boga, tego nie widzą tylko ci, którzy na wszystko patrzą jedynie oczami swego ziemskiego ciała. Nie widzą oni, ile szacunku wymaga ten dar, to niezrównanie bogate dobrodziejstwo.
Pomyśl i rozważ sobie, o duszo, czym był świat bez wiary i czym byłby dziś, gdyby Syn mój i Pan jej nie ugruntował.
Iluż wielkich, potężnych i mądrych ludzi świata, popadło wskutek swej niewiary w straszliwe grzechy i w wieczne ciemności piekła. A ileż to istnieje królestw i krajów, które na ślepo szły za swymi jeszcze bardziej zaślepionymi wodzami i dotąd jeszcze idą, aż wszystkie wpadną w przepaść wiecznego potępienia!
Za nimi zaś postępują ci bezbozni wierni, którzy wprawdzie otrzymali nieoszacowaną łaskę WIARY, ale żyja tak, jak gdyby jej nigdy nie odebrali."
("Mistyczne Miasto Boże", Maria z Agredy, fragment rozd. XII)

Ścieżki do medytacji:
Wiara katolicka jest szczególnym darem dla mnie. Kiedy wyznaję wiarę, czynię to na mocy łaski, dzięki cudownej interwencji Pana Boga. Mój rozum, wola w takiej chwili służą Jemu przez to, że uznają i wybierają Jego wolę: abym był Jego dzieckiem i dążył do zbawienia mojej nieśmiertelnej duszy, abym życiem moim spłacał dług wdzięczności za dar Odkupienia.

Czym był świat bez wiary i czym byłby dziś, gdyby Pan Jezus jej nie ugruntował?

Czym było by moje życie bez wiary i czym byłoby, gdyby Maryja nie wynagradzała Ojcu za moją obojętność, niewdzięczność i brak pokory w pełnieniu Jego woli?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz