niedziela, 7 marca 2010

Wiara pokazuje pewną drogę

Nauka Najświętszej Maryi Panny skierowana do czcigodnej Marii z Agredy:
"Nie zaniedbuj nigdy, moja duszo, uznawania z wdzięcznością kosztowności tej perły. Ćwicz się ustawicznie w cnocie WIARY, bo ona pomoże ci w osiągnięciu twojego ostatecznego celu i tego, co miłujesz i co pragniesz posiąść. Wiara pokazuje pewną drogę do wiecznej szczęśliwości; ona to oświeca pielgrzymów ziemskich w ciemności ich życia śmiertelnego i prowadzi ich bezpiecznie do niebiańskiej ojczyzny.
("Mistyczne Miasto Boże, Maria z Agredy, fragment rozdziału XII)

Ścieżki do medytacji:
Bóg Ojciec wyznaczył dla mnie ostateczny cel życia. Jest nim - wieczna szczęśliwość.
Dzięki relacji z Jezusem i jego Najświętszą Matką ćwiczę się w miłowaniu Boga i coraz bardziej pragnę dojść do tego celu.
Abym mógł dojść bezpiecznie poprzez ciemności życia śmiertelnego do niebiańskiej ojczyzny zaopatrzył mnie Pan Bóg w światło WIARY...
Jestem w drodze.

Maryja radzi: dziękować za wiarę, ćwiczyć się w wierze - to znaczy każdą chwilę i wszystko, co ją wypełnia, widzieć nie tylko w wymiarze doczesnym, ale przede wszystkim jako wydarzenie w drodze do mojego ostatecznego celu.
Czy pamięć o tym celu dodaje mi sił, odwagi, woli do trwania w wiernym przezywaniu mojej godności?
Jestem dzieckiem Bożym, umiłowanym, upragnionym, nabytym za cenę Jezusowej Ofiary...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz