wtorek, 30 listopada 2010

Medytacja Słowa 3 (czytanie liturgiczne z dnia 1.12.2010)

Ps 23: Pan jest moim pasterzem, nie brak mi niczego. Chociażbym przechodził ciemną doliną, zła się nie ulęknę, bo Ty jesteś ze mną. (Ps, 1.4)

Pan Jezus powiedział:
To wyznanie zachowaj dzisiaj głęboko w swoim sercu i nie lękaj sie żadnych trudności ani przeciwności. We wszystkim jestem z tobą, a jeżeli dopuszczam jakiekolwiek trudności, to tylko dla umocnienia twojej wiary i zaufania. One są też w moich planach pasterskich, dlatego nie musisz się niczego lękać - Ja ciebie prowadzę.
Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, s. 21.

Ścieżki do medytacji:
Dlaczego się lękam?
Mam niemały bagaż przeżytych trudności: porażki, bezradność, nieakceptacja, niewdzięczność, krytykowanie moich wysiłków, pokusy, którym uległem, lenistwo duchowe, zwycięstwa podstępnej pychy...

I mimo tego Jezus upewnia mnie, że On prowadzi, że trudności dopuszcza dla umocnienia mojej WIARY i ZAUFANIA.

Jak nauczyć się patrzeć na trudności z wiarą?

A czy ja pragnę patrzeć na trudności z wiarą?

Porozmawiam o tym z Jezusem, na przykładzie którejś z trudności, obecnych czy dawnych.
Powiem, jak się czuję, kiedy jest trudno, jaki ślad w moich uczuciach pozostawiło to trudne doświadczenie.
A potem, wysłuchany przez Jezusa, mogę podziękować Mu za te trudność. W zaufaniu, że jest to Jego prowadzenie mnie "droga wiodącą w przepaść Jego Serca".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz