niedziela, 6 grudnia 2009

MEDYTACJA 197(czytanie liturgiczne z dnia 06.12.2009)

Ps 126: Pan uczynił nam wielkie rzeczy i ogarnęła nas radość (Ps 126, 3).
Pan Jezus powiedział:
Dzisiaj dałem tobie obraz małego dziecka, które bardzo spokojnie i wygodnie siedzi na kolanach mamy i czule objęte jej ramionami bawi się zabawką, którą trzyma w rączkach.

To jest obraz dla ciebie, chcę, abyś to ty była tym ufnym, spokojnym dzieckiem, dla którego całym światem są kolana kochającego Ojca i Jego czułe, ciepłe ramiona, którymi ciebie obejmuje.

Zobacz, jak wielkie rzeczy uczyniłem dla ciebie, i ciesz się.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 19.09.2005)

Ścieżki do medytacji:
Jestem dla Ojca takim małym dzieckiem. Potrzebuję Jego stałej obecności i opieki. Pragnę Jego czułosci i mocy.
Uczę się w chwilach trudnych wolą przywracać sobie tę świadomość: nie jestem sam. Miłość obecnego Ojca jest większa od niepewności i trwogi, którym się poddaję.
Bolesne wydarzenia są zaproszeniem do szczerej rozmowy z Ojcem. Spróbuję mówić o sobie, o swoich obawach, odczuciach, cierpieniu.
Na drodze uzdrowienia cierpienie może zrodzić we mnie większą ufność - szaloną ufność dziecka.
Jeśli relacja z Panem Bogiem jest dla mnie ważna, wolą spróbuję trwać przy Nim.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz