czwartek, 20 sierpnia 2009

MEDYTACJA 113(czytanie liturgiczne z dnia 20.08.2009)

Mt 22, 1-14: Oto przygotowałem moja ucztę: woły i tuczne zwierzęta pobite i wszystko jest gotowe. Przyjdźcie na ucztę (Mt 22, 4).
Pan Jezus powiedział:
W każdej chwili masz przed sobą stól zastawiony darami Mojej łaski i możesz z niego brać ile chcesz, ile pragniesz.
Bogactwo Moich darów jest niezliczone, a uczta, na którą zapraszam ciebie, została przygotowana za cenę Mojej Krwi. Przychodź więc często do stołu zastawionego w Moim Sercu i przyjmuj łaska po łasce.

Gdy z Moją łaską współpracujesz i korzystasz z niej sama i służąc innym, to nie przyjmujesz jej daremnie, a przez to udział w mojej uczcie staje się owocny.

Nabyłem dla ciebie też szatę godową i zapłaciłem tę samą cenę - Moją Krew. Ubieraj się więc w strój miłości, wierności i pokory, w strój radości, wdzięćzności i dziecięcego zaufania.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 18.08.2005)

Ścieżki do medytacji:
Przypatrzę się choćby jednej mojej czynności: wszystko, co na nią się składa, jest darami ze stołu zastawionego łaskami mojego Pana. Łaskę po łasce przyjmuję bez świadomości, Kto to mi daje, dlaczego, w jakim celu?
Czy można się dziwić, że tyle mam w sobie napięcia, zagubienia?

Czy mam pragnienie, aby świadomie przyjmować łaski, być przy stole w Jego Sercu, być stale przy nieskończenie kochajacej mnie Osobie - w pełni żyć chwilą obecną?

Czy lepiej pojmuję teraz życie Maryi: to włąśnie jest Jej postawa: w stoju miłości, wierności i pokory, w stroji radości, wdzięćzności i dziecięcego zaufania?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz