wtorek, 25 sierpnia 2009

MEDYTACJA 116(czytanie liturgiczne z dnia 25.08.2009)

1Tes 2, 1-8: Aby się podobać nie ludziom, ale Bogu, który bada nasze serca (1 Tes 2, 4).
Pan Jezus powiedział:
Wszystko, co uczynisz, czyń z pragnieniem w sercu, aby tylko Mnie się podobać, aby sprawić Mi radość, aby Mnie kochać.
Przyjmij Moją Krew do swojego serca, aby Ona oczyszczała nieustannie twoje intencje. To Moja Krew niesie ze sobą łaskę, która uczyni cię wolną od opinii ludzkiej, od oglądania się na wzgłędy ludzkie, natomiast uzdolni do rozpoznawania Moich upodobań.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 23.08.2005)

Ścieżki do medytacji:
Jakie pragnienie mam w moim sercu?
Czy jest to tylko jedno pragnienie, aby tylko Jemu się podobać?
Aby tym sprawić Mu radość, aby Go kochać?

Jezus wyjaśnia mi, że bez łaski wolności od względów ludzkich nie jestem zdolna do rozpoznawania jego upodobań. To znaczy, nie jestem zdolna do rozpoznania Jego woli!

Jak przyjąć do serca Jego Krew? Jak wejść we wspólnotę z Jego pragnieniem mojego zbawienia?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz