niedziela, 23 sierpnia 2009

MEDYTACJA 115 (czytanie liturgiczne z dnia 23.08.2009)

J 6, 54.66-69: Panie, do kogóż pójdziemy? Ty masz słowa życia wiecznego (J 6,68).
Pan Jezus powiedział:
Skoro jestem dla ciebie jedyny i niezastąpiony, to przychodź do Mnie ze wszystkim i zawsze. Tylko Ja mogę napełnić ciebie mądrością, tylko Moje słowa są drogowskazem, są prawdą, są życiem.

Nie szukaj nowin ani wiadomości, ani wiedzy dla zaspokojenia ciekawości - to nie jest tobie potrzebna.
Ale nieustannie i we wszystkim szukaj Mnie, słuchaj Mojego głosu, nasłuchuj, co Ja mam tobie do powiedzenia. Nic i nikt poza Mną nie jest w stanie ubogacić ciebie, wypełnić twojego serca mądrością. Mądrość twoja jest w słuchaniu, rozważaniu i wypełnianiu Moich słów.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 16.04.2005)

Ścieżki do medytacji:
Czy Jezus jest dla mnie teraz jedyny i niezastąpiony?
Właśnie w tym, co zajmuje teraz mój umysł, wypełnia troską czy ciężarem moje serce - czy szukam prawdy w Jego obecności?

Czy jeszcze próbuję liczyć na siebie, że jakoś się postaram, coś jeszcze spróbuję, spytam kogoś o radę?

Jezus tłumaczy: "Mądrość twoja jest w słuchaniu...",- ale jak usłyszę, jeśli nie pamiętam o Nim?

Zapomniałam o Ramionach Matki Bożej! (Tak jakby znów jestem zranionym dzieckiem, któremu nikt nie współczuje.)
Powiem Maryi, jak się czuję w moim zagubieniu, a potem wtulona w Jej bliskość będę wyciszać się i nasłuchiwać.
Pan Bóg ma w swoim ręku całe moje życie i życie wszystkich, kogo mi dał też...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz