wtorek, 1 listopada 2011

Medytacja Słowa 106 (czytanie liturgiczne z dnia 2.11.2011)

J 14,1-6:
Jezus powiedział do swoich uczniów: Niech się nie trwoży serce wasze. Wierzycie w Boga? I we Mnie wierzcie. W domu Ojca mego jest mieszkań wiele. Gdyby tak nie było, to bym wam powiedział. Idę przecież przygotować wam miejsce. A gdy odejdę i przygotuję wam miejsce, przyjdę powtórnie i zabiorę was do siebie, abyście i wy byli tam, gdzie Ja jestem. Znacie drogę, dokąd Ja idę.
Odezwał się do Niego Tomasz: Panie, nie wiemy, dokąd idziesz. Jak więc możemy znać drogę? Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem drogą i prawdą, i życiem. Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej jak tylko przeze Mnie.

Pan Jezus powiedział:

Niech się nie trwoży twoje serce. Bądź pełna pokoju i radości, bo jesteś bardzo kochana i chroniona w Moim Sercu. Ja prowadzę cię bezpieczną drogą do Domu Ojca, a tam masz już swoje miejsce przygotowane przeze Mnie.

Ile razy spotka cię dziś coś przykrego, trudnego, pomyśl, że już tu na ziemi masz bezpieczne schronienie w Moim Sercu i jesteś z miłością i tęsknotą oczekiwana w Domu Ojca.

Skoro jesteś otoczona tak wielką miłością, to czy może jeszcze coś niepokoić ciebie albo czy mogą być większe pragnienia od tego, co Ja cię daję?

Jesteś przez Mnie ukochana za darmo, więc na tę miłość nie możesz zasługiwać własnym wysiłkiem, to Krew Moja wysłużyła ją tobie. Bądź jak dziecko, które przecież nie ma żadnych zasług, ale poddaje się czułej miłości swej matki, wchłania ją w siebie, żyje i wzrasta dzięki niej.

I ty przyjmij moją miłość bez zapracowywania na nią, wchłaniaj ją w siebie, bo tylko dzięki niej możesz żyć, wzrastać i dojrzewać do nieba.

Żyj dzisiaj w promieniach Mojej miłości i raduj się.

*
Pragnę, aby każda twoja modlitwa była wolnym darem twojego serca, też modlitwa brewiarzowa. Słowo Boże w niej zawarte jest Moim darem dla ciebie, jest znakiem Mojej miłości, szkołą i pomocą dla ciebie. Przyjmuj więc ten Mój dar radosnym, wdzięcznym i wolnym sercem, nawet jeżeli możliwe będzie przeczytanie i rozważenie jednego tylko wersetu psalmu lub małego fragmentu z czytań przeznaczonych na ten dzień.

(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 22.04.2005)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz