środa, 23 listopada 2011

Medytacja Słowa 118 (czytanie liturgiczne z dnia 23.11.2011)

Łk 21, 12-19:
Jezus powiedział do swoich uczniów: Podniosą na was ręce i będą was prześladować. Wydadzą was do synagog i do więzień oraz z powodu mojego imienia wlec was będą do królów i namiestników. Będzie to dla was sposobność do składania świadectwa.
Postanówcie sobie w sercu nie obmyślać naprzód swej obrony. Ja bowiem dam wam wymowę i mądrość, której żaden z waszych prześladowców nie będzie się mógł oprzeć ani się sprzeciwić.
A wydawać was będą nawet rodzice i bracia, krewni i przyjaciele i niektórych z was o śmierć przyprawią. I z powodu mojego imienia będziecie w nienawiści u wszystkich. Ale włos z głowy wam nie zginie.
Przez swoją wytrwałość ocalicie wasze życie.

Pan Jezus powiedział:
Wytrwaj w wierności, wytrwaj w cierpliwości, przetrwaj czas ucisku, przeciwstawiaj się pokusie zwątpienia i trwaj w ufnym poddaniu się Moim planom i Mojemu kierownictwu.
Powierz Mi dzisiaj siebie na nowo. A gdy minie czas oczyszczenia, na nowo wypełnię cię swoją
radością i przywrócę doświadczenie swojej obecności przy tobie. Na czas twojego duchowego ucisku daję ci łaskę chwili obecnej. Z wiernością i wytrwałością żyj tym, co jest teraz, żyj chwilą obecną, to jest lekarstwo i pomoc w utrapieniu.

*
Często bywa tak, że ktoś odrywa cię od modlitwy, od jakiegoś zajęcia, bo potrzebuje twojej pomocy. To prawda, że teraz najczęściej tą osobą jest twoja mama.Ale zawsze, ilekroć idziesz na wezwanie potrzebującego, ktokolwiek nim jest, spełniasz wobec Mnie posługę Cyrenejczyka.

*
Teraz tylko to jedno jest ważne, abyś wróciła do życia chwilą obecną, a pokój serca powróci. W przyszłości staraj się jednak wszystkie swoje sprawy i plany omawiać i uzgadniać ze Mną, wtedy
zachowasz pokój w sercu. Cieszę się, jeśli radzisz się Mnie nawet w najdrobniejszych sprawach i uzgadniasz ze Mną wszystkie decyzje.

(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 23.11.2005)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz