czwartek, 3 listopada 2011

Medytacja Słowa 108 (czytanie liturgiczne z dnia 4.11.2011)

Ps 98,1-4:
Śpiewajcie Panu pieśń nową, albowiem uczynił cuda.
Zwycięstwo Mu zgotowała Jego prawica
i święte ramię Jego.

Pan okazał swoje zbawienie,
na oczach pogan objawił swoją sprawiedliwość.
Wspomniał na dobroć i na wierność swoją
dla domu Izraela.

Ujrzały wszystkie krańce ziemi
zbawienie Boga naszego.
Wołaj z radości na cześć Pana, cała ziemio,
cieszcie się, weselcie i grajcie.

Pan Jezus powiedział:
Miej w sobie radość dziecka, które potrafi wszystkim się zachwycić i cieszyć ze wszystkiego. Jest to możliwe, gdy tylko dostrzeżesz działanie Mojej łaski i Moją obecność w każdej chwili swojego życia, w sobie, we wszystkich doświadczeniach, które ciebie spotykają, w każdej sytuacji, w każdym położeniu.

Pragnę dać tobie spojrzenie dziecka, które widzi głębiej i więcej, które widzi to, co jest zakryte dla oczu człowieka dorosłego, ufającego sobie, polegającego na swojej wiedzy i doświadczeniu. Proste spojrzenie dziecka z łatwością dotyka tej rzeczywistości, którą wypełnia Moja obecność, bo oczy dziecka są czyste i ufne. Patrząc takimi oczyma, dostrzeżesz wiele cudów, które czynie dla ciebie każdego dnia.

*
Dopuść Moją Krew do tych sytuacji, oplatając je wezwaniami "Koronki Zwycięstwa". Zanurz te sytuacje i ludzi, których one dotyczą, i siebie samą w oczyszczającej kąpieli Krwi Mojej. Wówczas twoje spojrzenie stanie się czyste, przejrzyste. Krew Moja uzdolni ciebie do patrzenia, jak Ja patrzę, a Moje spojrzenie jest inne niż ludzkie, nie zatrzymuje się na powierzchni widocznej, lecz sięga w głąb serca. Dlatego Ja widzę inaczej niż człowiek. Wprawdzie twój wzrok nie dotrze do głębi serca drugiego człowieka, ale podobnie, jak Mój, nie zatrzyma się tylko na tym, co zewnętrzne. Wystrzegaj się więc jakiejkolwiek oceny lub wyciągania wniosków, a tym bardziej osądów. Otocz wszystko modlitwą, a swoje serce i umysł poddawaj Mojemu działaniu.

*
Eucharystia jest największym, najwspanialszym cudem, który uczyniłem dla ciebie, i ten cud ponawiam każdego dnia, dokonuje się on w każdej chwili. Zgłębiaj tajemnice Eucharystii, a ona zachwyci ciebie i napełni wielką radością, i już żadne inne wydarzenie dnia nie będzie tak ważne, tak oczekiwane i tak radosne, jak Eucharystia, cud Mojej Miłości dla ciebie, dla każdego."

(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 11.10.2005)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz