niedziela, 11 grudnia 2011

Medytacja Słowa 134 (czytanie liturgiczne z dnia 12.12.2011)

Ps 25,4-9:
Daj mi poznać Twoje drogi, Panie, naucz mnie chodzić Twoimi ścieżkami.
Prowadź mnie w prawdzie według Twych pouczeń,
Boże i Zbawco, w Tobie mam nadzieję.

Wspomnij na swoje miłosierdzie, Panie,
na swoją miłość, która trwa od wieków.
Tylko o mnie pamiętaj w swoim miłosierdziu,
ze względu na dobroć Twą, Panie.

Dobry jest Pan i prawy,
dlatego wskazuje drogę grzesznikom.
Pomaga pokornym czynić dobrze,
pokornych uczy dróg swoich.

Pan Jezus powiedział:
Tak jak szlaki górskie mają swoje oznakowania, tak też Moje drogi są zaznaczone Słowem Bożym. To Słowo jest twoim przewodnikiem, dziki niemu poznajesz całą głębię dobra, piękna i mądrości Bożej.
Ale na Moich drogach jest inaczej niż na górskich szlakach. Jeżeli tylko pozwalasz, jeżeli chcesz, Ja prowadzę trzymając cię za rękę i biorę na swoje ramiona, przenosząc przez urwiska i przepaście. W Moich ramionach bezpiecznie pokonasz wszelkie niebezpieczeństwa, tylko ufaj.
Trzymaj się dzisiaj mocno Mojej dłoni i słuchaj głosu twojego Przewodnika.

*
Teraz oddaj Mi wszystko. Teraz, w tym momencie nie masz żadnych zadań, nie masz żadnej sprawy do załatwienia, jesteś wolna. Teraz twoim zadaniem jedynym, najważniejszym jest kochać, i przez tę modlitwę różańcową trzeba, abyś powierzyła Mi siebie na nowo, na nowo zaufała, podała Mi rękę i pozwoliła dalej się prowadzić.

*
Weź na nowo różaniec do ręki jako szczególny dar Mojej i twojej Matki. On będzie pomagał tobie poznawać Moje drogi, on będzie uczył ciebie chodzić Moimi ścieżkami. Maryja dobrze je znała, Ona zawsze wiernie szła Moją drogą, więc przyjmij Ją jako Mistrzynie i Przewodniczką w szkole chodzenia Moimi ścieżkami.

*
Złóż już teraz na ołtarzu wszystkie dary, z którymi przyszłaś na Eucharystię, a serce swoje połóż na patenie obok Chleba.

*
Każdy, nawet najdrobniejszy gest miłości jest kolejnym krokiem, który stawiasz na Moich ścieżkach, a radość w służeniu świadczy o znajomości Moich dróg.

(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 12.12.2005)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz