sobota, 22 października 2011

Medytacja Słowa 103 (czytanie liturgiczne z dnia 23.10.2011)

Mt 22,34-40:
Gdy faryzeusze dowiedzieli się, że Jezus zamknął usta saduceuszom, zebrali się razem, a jeden z nich, uczony w Prawie, zapytał , wystawiając Go na próbę: Nauczycielu, które przykazanie w Prawie jest największe? On mu odpowiedział: Będziesz miłował Pana Boga swego całym swoim sercem, całą swoją duszą i całym swoim umysłem. To jest największe i pierwsze przykazanie. Drugie podobne jest do niego: Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego. Na tych dwóch przykazaniach opiera się całe Prawo i Prorocy.

Pan Jezus powiedział:
Tylko to jest ważne, abyś Mnie kochała. W miłości wszystko się odnajduje i miłość daje światło w różnych trudnościach.

*
Wyrazem twojej miłości niech będzie myśl zwrócona do Mnie, dłonie przesuwające paciorki różańca, serce zanurzone we Mnie, duch adoracji.

*
Kochaj Mnie ufnie jak dziecko i wiernie jak oblubienica.

*
Jeżeli pragniesz kochać Mnie całym swoim sercem, całą swoją duszą i całym swoim umysłem, to oczyszczaj się ciągle na nowo. Im gorętsze jest w tobie pragnienie miłowania Mnie samego ponad wszystko, tym łatwiej zachowasz dla Mnie wolne serce, dusze i umysł.

*
Z miłości do Mnie nawet w zmęczeniu, w trudnościach i przeciwnościach zachowasz w sercu pokój i radość, a uśmiech na twarzy niech też będzie znakiem, że Mnie kochasz. Miłość do Mnie jest źródłem twoich sił; póki kochasz, one nie ustaną, póki kochasz, będziesz zadowolona w każdych warunkach i w każdym położeniu.

(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 19.08.2005)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz