niedziela, 30 października 2011

Medytacja Słowa 104(czytanie liturgiczne z dnia 31.10.2011)

Rz 11,29-36:
Dary łaski i wezwania Boże są nieodwołalne. Podobnie bowiem jak wy niegdyś byliście nieposłuszni Bogu, teraz zaś z powodu ich nieposłuszeństwa dostąpiliście miłosierdzia, tak i oni stali się teraz nieposłuszni z powodu okazanego wam miłosierdzia, aby i sami mogli dostąpić miłosierdzia. Albowiem Bóg poddał wszystkich nieposłuszeństwu, aby wszystkim okazać swe miłosierdzie. O głębokości bogactw, mądrości i wiedzy Boga! Jakże niezbadane są Jego wyroki i nie do wyśledzenia Jego drogi! Kto bowiem poznał myśl Pana, albo kto był Jego doradcą? Lub kto Go pierwszy obdarował, aby nawzajem otrzymać odpłatę? Albowiem z Niego i przez Niego, i dla Niego [jest] wszystko. Jemu chwała na wieki. Amen.

Pan Jezus powiedział:
I ty jesteś dla Mnie, całe twoje życie jest dla Mnie, a skoro tak, to dla Mnie jest wszystko, co robisz, każdy twój gest i krok, każda myśl i słowo, każdy twój oddech i każde uderzenie serca; i twoje umieranie będzie dla Mnie, bo wszystko jest Moje.

Rozważaj dzisiaj te słowa w swoim sercu, a wtedy ustrzeżesz się przed pokusą przywłaszczenia sobie czegokolwiek i przypisywania sobie jakichkolwiek "zasług".

*
Pragnij ofiarować Mi najpierw to, co jest najlepsze i najpiękniejsze, a więc radosne i ufne serce, nawet teraz, kiedy nie wszystko rozumiesz, nie wszystko jest łatwe i proste dla ciebie, i kiedy serce nie jest wolne od ucisku, a jednak uśmiechnięte.

Dla Mnie niech będzie też twoja samotność, niepewność, którą masz w sobie. Wszystko, co jest w tobie, co przeżywasz, jest Moje, a gdy oddajesz Mi to z miłości iw zaufaniu, Ja to przemieniam dla twojego dobra.
Taki twoje cierpienie jest dla Mnie, ono ma swój sens, znaczenie i wartość.

*
Cieszy Mnie twój uśmiech i wdzięczne serce. A teraz to, co dzisiaj przeżywałaś, złóż w Moim Sercu, oddaj Mi wszystko w akcie ofiarowania, a na koniec złóż samą siebie w Moim Sercu, ale już wolna od wszelkich trosk.

(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 31.10.2005)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz