środa, 8 lipca 2009

MEDYTACJA 93(czytanie liturgiczne z dnia 08.07.2009)

Mt 10, 1-7: Idźcie i głoście: "Bliskie jest królestwo niebieskie" (Mt 10,7).
Pan Jezus powiedział:
Królestwo niebieskie już jest w tobie, gdy tylko kochasz, bo miłość jest jego istotą. Idź więc i głoś je, ale nie inaczej, jak tylko kochając.

Nie masz się troszczyć o to, aby zdążyć odmówić jutrznię, aby zdążyć zrobić cokolwiek innego, lecz troszcz się tylko o to, aby kochać, aby każda chwila była miłością, a wtedy będziesz miała w sercu niezachwiany pokój i radość. Moje Królestwo już będżie w tobie.
Gdy starasz się być Mi wierna, wtedy Ja uzupełniam twoje braki, tylko kochaj i ufaj.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t.III, 06.07.2005)

Ścieżki do medytacji:
Czy przypominam sobie sytuacje, kiedy Pan Jezus uzupełniał moje braki, jak kochał przeze mnie?
Jakie to były braki?
Czy mam świadomość, że te braki są nadal we mnie? I że właśnie dlatego On stale chce mi pomagać milować, chce te braki uzupełniać?

Kiedy otrzymuję światło i poznaję, w jaki sposób skutki moich zranień uczyniły mnie niesprawną w miłowaniu Boga, siebie i bliźnich, pojawia się we mnie pragnienie miłować prawdziwię, tak, jak jeszcze wczoraj nie potrafiłam...
Właśnie to pragnienie ujawni albo moją pokorę, albo moją pychę: albo zawołam "Jezu, to Ty kochaj przeze mnie!", albo stwierdzę "No to teraz już nie popełnię starych błędów, poradzę sobie z miłością!"

Jezus przypomina, bym starała się być Mu wierną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz