piątek, 17 grudnia 2010

Medytacja Słowa 20 (czytanie liturgiczne z dnia 18.12.2010)

Mt 1, 18-24: Nie bój się wziąć do siebie Maryi (Mt 1, 20).
Pan Jezus powiedział:
Chodź dzisiaj w obecności Maryi, twojej Matki. Ona pomoże tobie stawać się dzieckiem, bo Ona była nim dla Mnie w pełni. (19.03.2005)

Ps 72: Będzie panował od morza do morza, od rzeki aż po krańce ziemi (Ps 72, 8).
Pan Jezus powiedział:
Przyjmij Mnie jako swojego Pana na każdą chwilę dnia, ale pamiętaj, że przede wszystkim jestem twoim Ojcem, który z czułością i wielką miłością pochyla się nad tobą i chce ciebie prowadzić, kierować twoimi krokami. Żyj więc dzisiaj jak ufne dziecko, posłuszna Mojej woli, otwarta na natchnienia.
Przypominaj sobie, że jestem nie tylko twoim Panem, ale też Panem każdej sytuacji i każdego wydarzenia, które ciebie spotyka. Świadomość tego pomoże ci trwać zawsze w pokoju i być stale radosną. (17.12.2005)
(Teresa Chomieniec "Rozmowy z moim Panem, tom III)

Ścieżki do medytacji:
Małe dziecko nie jest świadome tego, kim jest jego ojciec. Jeśli czuje się bezpiecznie w obecności ojca, to jest radosne, otwarte i ufne.
Mi Pan Bóg daje świadomość tego, jakiego mam Ojca. Więc mogę prosić Go o łaskę wiary w Jego obecność, o łaskę przyjmowania Go jako mojego Pana w kolejnych sytuacjach dnia.

Pan mówi o spokoju i radości - owocach zawierzenia.
Czy mnie zależy na relacji z Nim?
Czy chciałbym cieszyć się na myśl, że Jego wzrok z miłością spoczywa na mnie?
Czy chciałbym przejmować się tym, że Jego cieszy mój nawet mały gest pamięci o Nim?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz