sobota, 18 grudnia 2010

Medytacja Słowa 21 (czytanie liturgiczne z dnia 19.12.2010)

Ps 24: Bramy podnieście swe szczyty;
unieście się odwieczne podwoje,
aby mógł wkroczyć Król chwały (Ps 24, 7).
Pan Jezus powiedział:
Otwieraj dzisiaj dla Mnie szeroko swoje serce. Pragniesz Mnie, i Ja pragnę przychodzić do ciebie i być w twoim sercu jako twój Król i Oblubieniec.
......
Zachowuj się po królewsku, jak twój Król. Bądź tak łagodna, delikatna, cierpliwa jak On sam. Jeżeli tak Mnie przyjmujesz, czuję się wtedy i Królem twoim, i Oblubieńcem.
Nie tylko teraz, lecz przez cały dzień zachowuj się i żyj po królewsku, jak córka i oblubienica Króla chwały.
Znasz upodobania Serca twojego Króla, więc twoje serce podpowie tobie, podyktuje słowa, myśli, gesty, które Jemu będą się podobały.
.....
Moja mała królewna zatroszczy się dzisiaj razem ze Mną o sprawy Mojego Królestwa. To, co będziesz dzisiaj robiła, co będziesz przeżywała, ofiaruj Mi już teraz w intencji umocnienia Mojego Królestwa tu na ziemi...
.....
Pamiętaj, że w kazdym miejscu i w każdej sytuacji jesteś córka i oblubienicą królewską.
.....
Zmywałam naczynia i miałam wrażenie, że Pan Jezus mówi do mnie z uśmiechem:
Zmywaj naczynia po królewsku. A wiesz, co to znaczy służyć po królewsku? To dawać siebie i swój czas z radością,w prostocie serca.
(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 24.01.2006)

Ścieżki do medytacji:
Pan Jezus zaprasza mnie do naśladowania Jego dobroci w moich relacjach z bliskimi. Warto spróbować, ponieważ taki mój akt woli staje się miejscem spotkania z moim Bogiem. Spotkania dziecka z Ojcem.

Królestwo mojego Boga jest tu, na ziemi. Każde z Jego dzieci jest zaproszone do troski o umocnienie tego Królestwa.
Czy pragnę wziąć a tym udział?

Mogę już teraz dziękować panu Jezusowi za to, że On stale zachęca mnie do wysiłków wierności, za to że chcę dać mi udział w trosce wszystkich świętych o umocnienie Królestwa Bożego w sercach ludzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz