piątek, 3 grudnia 2010

Medytacja Słowa 6 (czytanie liturgiczne z dnia 4.12.2010)

Mt 9, 35 - 10, 1.5.6-8: Darmo otrzymaliście, darmo dawajcie (Mt 10, 8b).
Pan Jezus powiedział:
Ja jestem największym Darem dla ciebie, otrzymałaś Mnie za darmo, więc dziel się Mną z innymi, dziel się Moją radością i pokojem, którym wypełniam twoje serce.

Dajesz również wtedy, gdy prosisz o pomoc. Wtedy też dla innych jest wielka szansa podarowania czegoś za darmo. Przyjmij każdy, nawet najdrobniejszy gest służby tak, jak Ja bym go przyjmował. I tak jest w rzeczywistości, to Ja w tobie przyjmuję z wdzięcznością gesty miłości ofiarowane przez innych.
(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, s. 325)

Ścieżki do medytacji:
Codzienność jest dla mnie czasem doświadczenia, jakim darem jest dla mnie Jezus.
Spróbuję na chwilę zatrzymać się i przypomnieć sobie, czego dziś doświadczyłem w jego relacji ze mną? Jakie były oblicza jego miłości?
Może była to troskliwość, wyrozumiałość, czułość, cierpliwość, przebaczenie?...
Na pewno - obecność...

Czy chciałbym podzielić się z moimi bliskimi darem Jezusa? Moja obecność w ich życiu może podarować im Jego miłość.

Mogę zapytać Go, jak to uczynić?

Może też się zdarzyć, że będę miał w sobie pewne przeszkody, że będzie mi trudno bezpośrednio zwrócić się do bliskiej osoby z gestem miłości. Przyczyną tego mogą być pamięć zranień, brak odwagi, czy ufności. Wtedy mogę poprosić Maryję, by Ona "przekazała" tej osobie Dar Jezusa. Czy wierzę w to, że Dar zostanie przekazany?
Czy mam w sercu radość, że Matka Bożą zatroszczyła sie o nas?
Czy jestem wdzięczny?

Czy uczynię to jeszcze?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz