wtorek, 28 grudnia 2010

Medytacja Słowa 31 (czytanie liturgiczne z dnia 29.12.2010)

1 J 2, 3-11: Kto miłuje swego brata, ten trwa w światłości (1 J 2, 10).
Pan Jezus powiedział:
Będziesz umiała kochać każdego swojego brata, jeżeli zanim ogarniesz go swoim spojrzeniem, zanim zaczniesz rozmowę z nim, zanim on zaistnieje w twojej świadomości i myśleniu, najpierw zobaczysz Mnie.
Jeżeli najpierw zobaczysz, że to Ja podchodzę do ciebie, Ja rozmawiam z tobą, Ja dzwonię do ciebie, Ja pytam lub proszę o coś, Ja siedzę w kościele obok ciebie lub przed tobą - wtedy w twoim sercu będzie się zawsze kształtował dobry obraz człowieka, w którym jestem ukryty. Spostrzegając najpierw Mnie w spotkanym człowieku, będziesz wstanie pokonać barierę ludzkich słabości i ograniczeń, które są w tobie i w każdym twoim bracie.
(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 29.12.2005)

Ścieżki do medytacji:
"Będziesz umiała kochać... jeżeli najpierw zobaczysz Mnie..."
W każdych okolicznościach przeciwko mnie występują "ludzkie słabości i ograniczenia", obecne we mnie i w innych. Jednocześnie, w każdych okolicznościach - po mojej stronie jest On, mój Przyjaciel.
Sytuacja, w której najpierw spostrzegłem Go, pozostawia po sobie pokój, wolność.
W sytuacji, w której zapominam o Przyjacielu, jest niepokój, zamieszanie, brak światła, rozeznania i miłości.

A przede mną kolejne wydarzenia...
Czy będę pamiętać o Nim?

Mogę prosić Go już teraz o taką łaskę!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz