sobota, 25 grudnia 2010

Medytacja Słowa 28 (czytanie liturgiczne z dnia 26.12.2010)

Kol 3, 12-21: Jako więc wybrańcy Boży - święci i umiłowani - obleczcie się w serdeczne współczucie, w dobroć, pokorę, cichość, cierpliwość, znosząc jedni drugich i wybaczając sobie nawzajem, jeśliby ktoś miał coś do zarzucenia drugiemu: jak Pan wybaczył wam, tak i wy (Kol 3, 12-13).
Pan Jezus powiedział:
Dałem przykazanie wzajemnej miłości, więc czyń, co jest możliwe od siebie i wspierana Moją łaska kochaj pierwsza, dostrzegając Mnie w każdym człowieku, którego dzisiaj spotkasz w jakikolwiek sposób: osobiście, w rozmowie telefonicznej, w modlitwie lub w myślach.

Kochaj jako pierwsza, nie oczekując niczego w zamian. Próbuj upodobnić się do Mnie, a Ja bedę uzdalniał ciebie do takiej miłości, widząc w tobie pragnienie należenia do Moich przyjaciół.

Moje przykazanie wzajemnej miłości jest obustronne, więc prawdziwa miłość nie może ograniczać się do dawania, ale jest otwarta na przyjmowanie z wdzięcznością daru serca drugiego człowieka.
(TeresaChomieniec MSC "Rozmowy z moim panem", t.III, 29.04 2005)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz