poniedziałek, 6 grudnia 2010

Medytacja Słowa 9 (czytanie liturgiczne z dnia 7.12.2010)

Iz 40, 1-11: Oto Pan Bóg przychodzi z mocą (Iz 40,10).
Pan Jezus powiedział:
Powiedz Mi, kiedy dzisiaj najbardziej doświadczyłaś Mojego przyjścia z mocą?

Odpowiedziałam, że w sytuacji, w której wymykała mi się chwila obecna i zaczynało ogarniać mnie zniechęcenie, wtedy na nowo doświadczyłam umocnienia i zachęty do nowego wysiłku.

Już dawno dałaś Mi zgodę na drogę do świętości, na której nieustannie będziesz podejmowała wysiłek powstawania i zaczynania na nowo, wysiłek powracania do życia chwilą obecną. Jest to droga ciągle ponawianych decyzji, aby kochać na nowo, droga nieustannych nawróceń, droga zaufania. Ja na tę drogę daję tobie Moje codzienne błogosławieństwo i wierna pomoc.
(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, s. 327-328)

Ścieżki do medytacji:
Pan przychodzi z mocą i otrzymuję ją darmo...
Otrzymuję łaskę powstawania i zaczynania na nowo,
łaskę powracania do życia chwilą obecną,
łaskę nieustannych nawróceń,
łaskę zaufania.

Z którą z tych łask dzisiaj współpracuję?

A jeśli nie mam sił żyć łaską - czy próbuję utrzymać siebie w Jego obecności, na drodze zaufania wołaniem;"Jezu, ulituj się nade mną!"...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz