czwartek, 9 lutego 2012

Medytacja Słowa 174(czytanie liturgiczne z dnia 9.02.2012)

Ps 106,3-4.35-37.40:

Szczęśliwi, którzy strzegą przykazań
i sprawiedliwie postępują w każdym czasie.
Pamiętaj o nas Panie, gdyż upodobałeś sobie w swym ludzie,
przyjdź nam z pomocą.

Ojcowie nasi zmieszali się z poganami
i nauczyli się ich uczynków.
Poczęli czcić ich bałwany,
które stały się dla nich pułapką.

Składali w ofierze swych synów
i swoje córki złym duchom.
Gniew Pana zapłonął przeciw Jego ludowi,
aż poczuł wstręt do własnego dziedzictwa.

Pan Jezus powiedział:

Sprawiedliwie postępuje ten, kto kocha. Kochaj więc w każdym czasie i w każdej sytuacji, a będziesz szczęśliwa.

*

Odmawiałam jutrznię.

Teraz też jest dobry czas i odpowiednia okazja, aby kochać.

Skończyłam jutrznię i zamknęłam brewiarz.

Kolejny twój gest i krok ma także być miłością.

Pomyślałam o następnych swoich czynnościach.

Nie mów: mam teraz zrobić to, a potem to i to, lecz: teraz mam kochać i potem też.

*

Miłość nie jest przywiązana do aktywności, do służenia czynnego, ale powinna wypełniać wszystkie sfery twojego życia. Niech więc będzie też obecna w twoim odpoczynku, w śnie, w jedzeniu i piciu, w osobistych czynnościach higienicznych.

To sprawiedliwość wobec Mnie domaga się, aby postępować z miłością w każdym czasie, w każdym miejscu i w każdym położeniu.

(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 9.02.2006)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz