wtorek, 21 lutego 2012

Medytacja Słowa 183(czytanie liturgiczne z dnia 22.02.2012)

Ps 51,3-6.12-14.17:

Zmiłuj się nade mną, Boże, w łaskawości swojej,
w ogromie swej litości zgładź moją nieprawość.
Obmyj mnie zupełnie z mojej winy
i oczyść mnie z grzechu mojego.

Uznaję bowiem nieprawość swoją,
a grzech mój jest zawsze przede mną.
Przeciwko Tobie zgrzeszyłem
i uczyniłem, co złe jest przed Tobą.

Stwórz, o Boże, we mnie serce czyste
i odnów we mnie moc ducha.
Nie odrzucaj mnie od swego oblicza
i nie odbieraj mi świętego ducha swego.

Przywróć mi radość z Twojego zbawienia
i wzmocnij mnie duchem ofiarnym.
Panie, otwórz wargi moje,
a usta moje będą głosić Twoją chwałę.

Pan Jezus powiedział:

Skoro prosisz Mnie o czyste serce i pragniesz, aby ono było źródłem czystych intencji, myśli i czystego patrzenia na całą otaczającą cię rzeczywistość, to najpierw wzrok swojego serca skieruj na Mnie i dostrzegaj Moją obecność w każdym człowieku i w każdym wydarzeniu.

Dzisiaj zrób większy wysiłek, aby świadomie trwać w Mojej obecności i patrzeć na Mnie. A Moje spojrzenie przenikające ciebie odnowi i umocni twojego ducha.

*

Bądź spokojna, Ja nieustannie czuwam nad tobą, a wszystkie trudne i przykre doświadczenia dnia dzisiejszego wykorzystuję na oczyszczenie twojego serca i umocnienie twojego ducha.

(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 2.08.2005)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz