wtorek, 16 grudnia 2008

MEDYTACJA 1 (czytanie liturgiczne z dnia 16.12.2008)

Mt 21, 28-32: Dziecko, idź dzisiaj i pracuj w winnicy (Mt 21,28).

Pan Jezus powiedział: "Winnicą, do której dzisiaj ciebie posyłam, jest twoje serce. W nim mają dojrzewać piękne i smaczne owoce miłości, łagodności, wytrwałości, wierności, pokory i wiele innych, które zasadziłem w twoim sercu.
Doglądaj tych owoców, aby dojrzałe i piękne można było zerwać i podarować innym, aby każdy otrzymując je z winnicy twojego serca, mógł się nimi nasycić i aby rozpoznał dobrą rękę Ogrodnika i Jemu dziękował."
(13.12.2005, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, tom III)

Ścieżki do medytacji:
1. Moje serce kobiety jest winnicą pełną darów dla potrzebujących, ale czy ja akceptuję siebie?
Czy ufam, że piękne owoce dojrzewają już teraz dzięki łasce?

2. Piękne owoce łaski lekarstwem dla zbolałych serc moich bliskich. Owoce z winnicy Pana i mojej.
Czy się domyślam, który z tych owoców i dla kogo z nich Pan przeznacza?

3. Co ma na myśli Jezus, mówiąc: "Doglądaj tych owoców"?
Co mam czynić? Może - dziękować, cieszyć się, podziwiać je, chronić przed zimnem zwątpienia w moc Jego łaski?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz