niedziela, 28 grudnia 2008

MEDYTACJA 13 (czytanie liturgiczne z dnia 28.12.2008)

Łk 2, 22-40: Będzie poświęcone Panu (Łk 2,23).

Pan Jezus powiedział:
"Będzie Mi poświęcony każdy twój gest, krok, każde spojrzenie i uśmiech, każde słowo i myśl.

Wszystko, co dzisiaj zechcesz Mi poświęcić, czyń w świątecznym nastroju. To, co robisz i jak robisz, niech będzie piękne, niech będzie namaszczone oliwą miłości. Ja tę oliwę wleję do twojego serca, a ty jej używaj bez miary, ona nigdy się nie wyczerpie, jeżeli serce będziesz miała zawsze otwarte i połączone z Moim Sercem."
(02.02.2006, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, tom III)

Ścieżki do medytacji:
1. Dzisiaj czeka mnie kilka trudnych wydarzeń. Uświadamiam sobie, że już na nich się skupiam. Czy przeżyję ten dzień tak, jakby Pana Boga nie było?

2. Zaskakuje mnie to, że dla Pana Jezusa każdy mój gest, krok, spojrzenie, myśl, słowo, uśmiech jest ważny. Jak On zabiega o to, bym nie zmarnowała okazji do miłości!
Czy jest w moim sercu takie pragnienie?

3. "Wszystko... niech będzie piękne..."
Jezu, pragnę tego też, ale najczęściej ulegam nieakceptacji siebie i rezygnuję z własnej godności. Nie mam odwagi zdecydować się na to, by z mojego serca przelało się piękno na świat.
Boję się odrzucenia od ludzi. Mam wiele takich zranień.
Dzisiaj stać mnie chyba tylko na to, by czytać znowu i znowu te Twoje Słowa. Być z Tobą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz