środa, 17 grudnia 2008

MEDYTACJA 2

Łk 7,18b-23: Błogosławiony jest ten, kto we Mnie nie zwątpi (Łk 7, 23).
Pan Jezus powiedział: "Szczęśliwy, kto zawsze i we wszystkim ufa Mi, kto wierzy Moim słowom, kto w każdej sytuacji potrafi widzieć Moją obecność i wierzy, że z każdego doświadczenia wyprowadzę dobro dla niego.

...Wtedy jesteś błogosławiona, szczęśliwa, gdy nie wątpisz w Moją Opatrzność nawet w przeciwnościach i wierząc w Moją nieustającą miłość do ciebie, zachowujesz radość i pokój serca w każdych warunkach, w każdym doświadczeniu."
(14.12.2005, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, tom III)

Ścieżki do medytacji:
1. Jezu, Twoja nieustająca miłość do mnie ogarnia mnie w każdym doświadczeniu. Wiem o tym, ale co mi z tej wiedzy, jeśli moje własne uczucia przekreślają mnie tak, że nie mogę siebie znieść? Jezu, ja nie jestem tymi uczuciami! To bardzo boli. Ciebie boli też, bo tryska Twoja Krew: krople mojej nadziei...

2. Jezu, ufam, że szukasz mnie i teraz, kiedy moje życie, wydaje mi się, straciło sens. Daj mi doświadczyć czułej troski bliźniego, abym zapragnęła umieć kochać, być darem. Abym mogła wyobrazić sobie ciepło Twojej Dłoni...

3. Jezu, wiesz, że nie znam ani radości, ani pokoju serca... To dlatego, że lękam się bronić mojej godności, idę na kolejne kompromisy. Służę temu, co nie jest dla mnie ani dobre, ani piękne. Służę kłamstwu świata, bo zranione uczucia akceptują moją jemu uległość. Dziękuję Ci za Krew przelaną w moich zranieniach...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz