poniedziałek, 22 grudnia 2008

MEDYTACJA 7 (czytanie liturgiczne z dnia 22.12.2008)

Łk 1, 45-56: Wielbi dusza moja Pana i raduje się duch mój w Bogu, Zbawcy moim (Łk 1, 46)
Pan Jezus powiedział:
"Niech twoje serce wyśpiewuje radosny hymn uwielbienia nie tylko wtedy, kiedy wydarzenia układają się pomyślnie, ale wyśpiewuj z Maryją słowa uwielbienia również w niespodziewanych i przykrych wydarzeniach dnia, bo jestem z tobą i jestem twoim Zbawicielem.

Ja panuje nad wszystkim i wszystko ogarniam, a Moje Miłosierdzie uzupełnia twoje braki, oczyszcza, usprawiedliwia, umacnia."
(22.12.2005, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, tom III)

Ścieżki do medytacji:
1. Przepraszam Cię, Maryjo, za moje skupienie na sobie w niespodziewanych i przykrych wydarzeniach. Dziękuję Ci , kochana Mamusiu, za to, że Twój hymn uwielbienia Pana nieprzerwanie brzmi we mnie. Wyśpiewujesz go za mnie, Twoją córeczkę.

2. Kochany Jezu, Ty ogarniasz Sercem nasze rodzinne spotkanie przy Wigilijnym stole. Spotkanie dzieci poranionych przez grzech własny i grzechy świata. Uwrażliwiaj mnie na Twoje Miłosierdzie, wskaż na moje braki miłości.

3. Jezu, wierze, że jesteś ze mną. Nie chcę ranić Cię moim napięciem, pospiechem, brakiem cierpliwości. Nie chce Cię ranić w moich bliskich w tym przedświątecznym zamieszaniu.
Co wybiorę w życiu chwilą obecną: czy uległość zamianom samopoczucia, czy miłość do Ciebie w każdej czynności , słowie, myśli?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz