wtorek, 30 grudnia 2008

MEDYTACJA 15 (czytanie liturgiczne z dnia 30.12.2008)

1 J 2, 12-17: Ze względu na Jego imię (1 J 2, 12).

Pan Jezus powiedzial:
"Ze względu na Mnie, na Moje Imię, będziesz szukala i wypelniala Moją wolę.
Ze względu na Mnie znajdziesz sily, aby przeciwstawić się pokusom, aby przezwycięzyć trudności i kochać, i żyć chwilą obecną, i być radosną."
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, tom III)

Ścieżki do medytacji:
1. Drogi Jezu, potrzebuję przeciwstawić się pokusom zniechęcenia, przeciwstawić się presji niakceptacji siebie. W malych dzisiejszych sprawach - wielki, jak na takie male dziecko, wysilek wierności. Ze względu na Ciebie. Wpatrując się w Maryje...

2. Ojcze, trudności dziś są te same, co zawsze: przemęczenie, bezsens w pracy, problemy w relacjach z bliskimi. Widocznie, takie warunki nie sa przeszkodą dla Twojej milości do mnie. Dziś przeżywam osamotnienie na pustyni tego świata. Ze względu na Ciebie stawiam kolejny krok. Wydaje mi się, że widzę Ciebie, niewidzialnego.

3. Kochana Mateńko, cóż to jest - milość?
Ty kochasz mnie zawsze, to znaczy wybierasz to, co trudniejsze, za względu na Wolę Bożą - dla mojego zbawienia. Kochać mnie nie jest wcale przyjemnie: ciągle jestem nieufna, zbuntowana, zamknięta. A kiedy daję się przytulić i poprawi mi się humor, nie mam dla Ciebie wdzięczności...
A Ty dalej jesteś radosną. Kochającą ze względu na Jego Imię...

1 komentarz:

  1. Miłość jest darem, ofiarą, poświęceniem się, rezygnacją, dźwiganiem czyjegoś trudu, wyborem tego, co trudniejsze.

    -nikt-

    OdpowiedzUsuń