poniedziałek, 29 grudnia 2008

MEDYTACJA 14 (czytanie liturgiczne z dnia 29.12.2008)

1 J 2, 3-11: Kto miłuje swego brata, ten trwa w światłości (1 J 2,10).

Pan Jezus powiedział:
"Miłuj na różne sposoby: gestem i dobrym słowem, uśmiechem i uważnym słuchaniem, życzliwą myślą i życzliwym spojrzeniem, wspierającą modlitwą i ofiarowanym cierpieniem.

Będziesz umiała kochać każdego swojego brata, jeżeli zanim ogarniesz go swoim spojrzeniem, zanim zaczniesz rozmowę z nim, zanim on zaistnieje w twojej świadomości i myśleniu, najpierw zobaczysz Mnie.

Spostrzegając najpierw Mnie w spotkanym człowieku, będziesz w stanie pokonać barierę ludzkich słabości i ograniczeń, które są w tobie i w każdym twoim bracie."
(29.12.2005, Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, tom III.)

Ścieżki do medytacji:
1. Kochany Jezu, dziękuję Ci za to, że po raz kolejny mogłam świętować Twoje Urodziny.
Dzisiaj, póki żywo te dni pamiętam, wskaż mi, komu z moich bliskich zabrakło w sercu radości? Wskaż, proszę, co chciałbyś dla nich przeze mnie uczynić dzisiaj?

2. Mateńko moja, w tych dniach bardzo ukochał mnie Jezus: dał przeze mnie życzliwość i ciepło moim bliskim, dał swoją delikatność w ich serdeczności. Ale i dał mi większą wrażliwość na lekceważenie Pana Boga, niesprawiedliwość, wrogość, agresję...
A jak Ty, Mateńko się czujesz w mojej rodzinie? Tak na co dzień?
Dla nas Święta miną, a u Ciebie każdego dnia Boże Narodzenie, bo żywa obecność Jego...

3. Bariera moich ludzkich słabości i ograniczeń.
Kiedy spotyka mnie krzywda, wydaje mi sie , że to Pan Bóg tej krzywdy chciał dla mnie, bo zasługuję jedynie na nią...
Maryjo, Ty w doznawanych krzywdach, dawniej i dziś, nie wątpisz ani w miłość Ojca, ani w swoją godność córki. Nie poddajesz się manipulacji. Nie zamykasz się w bólu zranienia.
Ufnie przynosisz Ojcu swoje łzy. Jesteś samą serdeczną troską o ratunek dla grzesznika.
Uczysz mnie być córką , ofiarować cierpienie.

1 komentarz:

  1. Pan Jezus powiedział:

    "Jeżeli najpierw zobaczysz, że to Ja podchodzę do ciebie, Ja rozmawiam z tobą, Ja dzwonię do ciebie, Ja pytam lub proszę o coś, Ja siedzę w kościele obok ciebie lub przed tobą - wtedy w twoim sercu będzie się zawsze kształtował obraz człowieka, w którym jestem ukryty."

    - Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, tom III, 29.12.2008 -

    OdpowiedzUsuń