sobota, 14 stycznia 2012

Medytacja Słowa 152 (czytanie liturgiczne z dnia 15.01.2012)

1 Sm 3,3b-10.19:
Samuel spał w przybytku Pańskim, gdzie znajdowała się Arka Przymierza.
Wtedy Pan zawołał Samuela, a ten odpowiedział: Oto jestem.
Potem pobiegł do Helego mówiąc mu: Oto jestem: przecież mię wołałeś. Heli odrzekł: Nie wołałem cię, wróć i połóż się spać. Położył się zatem spać.
Lecz Pan powtórzył wołanie: Samuelu! Wstał Samuel i poszedł do Helego mówiąc: Oto jestem: przecież mię wołałeś.
Odrzekł mu: Nie wołałem cię, synu. Wróć i połóż się spać. Samuel bowiem jeszcze nie znał Pana, a słowo Pańskie nie było mu jeszcze objawione.
I znów Pan powtórzył po raz trzeci swe wołanie: Samuelu! Wstał więc i poszedł do Helego, mówiąc: Oto jestem: przecież mię wołałeś. Heli spostrzegł się, że to Pan woła chłopca. Rzekł więc Heli do Samuela: Idź spać! Gdyby jednak kto cię wołał, odpowiedz: Mów, Panie, bo sługa Twój słucha.
Odszedł Samuel, położył się spać na swoim miejscu.
Przybył Pan i stanąwszy zawołał jak poprzednim razem: Samuelu, Samuelu!
Samuel odpowiedział: Mów, bo sługa Twój słucha.
Samuel dorastał, a Pan był z nim. Nie pozwolił upaść żadnemu jego słowu na ziemię.

Pan Jezus powiedział:
Pragnę, abyś dzisiaj miała wrażliwość Samuela na Mój głos. "Oto jestem" - powtarzaj te słowa w swoim sercu. Niech one wyrażają twoją zupełną gotowość na danie Mi odpowiedzi i twoją dyspozycyjność, gdy usłyszysz Mój głos w swoim sercu, gdy będę cię wołał po imieniu.
*
Ile razy dzisiaj mama wzywała ciebie i prosiła o pomoc, był to za każdym razem Mój głos. To Ja wołałem ciebie po imieniu, bo potrzebowałem, abyś Mi usłużyła. To Ja potrzebowałem, abyś zakropiła Mi oczy, abyś zapięła, a potem rozpięła guziki przy bluzce, abyś przyrządziła Mi rybę według Mojego smaku, podała Mi herbatę, abyś umyła Mi nogi. To Ja, obecny w osobie, która odwiedziła mamę, poprosiłem cię o szklankę chłodnego napoju, a ty Mi odpowiedziałaś.

(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 15.01.2006)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz