poniedziałek, 23 stycznia 2012

Medytacja Słowa 160 (czytanie liturgiczne z dnia 23.01.2012)

2 Sm 5,1-7.10:
Wszystkie pokolenia izraelskie zeszły się u Dawida w Hebronie i oświadczyły mu: Oto myśmy kości twoje i ciało. Już dawno, gdy Saul był królem nad nami, tyś odbywał wyprawy na czele Izraela. I Pan rzekł do ciebie: Ty będziesz pasł mój lud - Izraela, i ty będziesz wodzem nad Izraelem. Cała starszyzna Izraela przybyła do króla do Hebronu. I zawarł król Dawid przymierze z nimi wobec Pana w Hebronie. Namaścili więc Dawida na króla nad Izraelem. W chwili objęcia rządów Dawid miał lat trzydzieści, a rządził lat czterdzieści. Judą rządził w Hebronie lat siedem i sześć miesięcy, w Jerozolimie zaś całym Izraelem i Judą rządził lat trzydzieści trzy. Razem ze swoimi ludźmi król wyruszył do Jerozolimy przeciw Jebusytom, zamieszkującym tę krainę. Rzekli oni do Dawida: Nie wejdziesz tutaj, lecz odepchną cię ślepi i kulawi. Oznaczało to: Dawid tu nie wejdzie. Dawid jednak zdobył twierdzę Syjon, to jest Miasto Dawidowe. Dawid stawał się coraz potężniejszy, bo Pan, Bóg Zastępów, był z nim.

Pan Jezus powiedział:
I ty będziesz silna, przezwyciężysz pokusy i przeciwności, bo Ja jestem z tobą, bo jestem twoją siła.
Odnawiaj w sobie tę świadomość w różnych momentach dnia, a szczególnie wtedy, gdy pojawią się jakiekolwiek trudności. Powtarzaj w swoim sercu: "Mój Pan jest ze mną, więc nic mnie nie zagraża, nic nie wyprowadzi mnie z równowagi, nic mną nie zachwieje".
*
Próbowałam naprawić korektor:
Nie tak ważny jest ten korektor, ale twój duch, który może umacniać się szczególnie w trudnościach, gdy tylko szuka we Mnie oparcia. Dlatego każda trudność i przeciwność jest kolejną okazją do duchowego wzrostu we Mnie i przeze Mnie.
*
Ponieważ Ja jestem z tobą, to nadaję sens każdej twojej czynności i uświęcam wszystko, co Mi oddajesz.
(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 23.01.2006)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz