piątek, 20 stycznia 2012

Medytacja Słowa 158 (czytanie liturgiczne z dnia 21.01.2012)

Ps 80,2-3.5-8:
Usłysz, Pasterzu Izraela,
Ty, który zasiadasz nad cherubinami.
Zbudź swą potęgę
i przyjdź nam z pomocą.

Panie, Boże Zastępów, jak długo gniewać się będziesz
pomimo modłów Twojego ludu?
Nakarmiłeś go chlebem płaczu,
obficie napoiłeś łzami.

Uczyniłeś nas przyczyną zwady sąsiadów,
a wrogowie nasi z nas szydzą.
Odnów nas, Boże Zastępów,
i rozjaśnij nad nami swoje oblicze
a będziemy zbawieni.

Pan Jezus powiedział:

(podczas prasowania)

Ofiaruj Mi każdy ruch twoich dłoni, każdy ruch żelazkiem, każdy swój krok, każdą wyprasowaną rzecz.

Pragnę zwykłym twoim czynnościom nadać nowego ducha, pragnę odnowić każdy twój gest, każdy krok, każdą myśl, aby wszystko, co jest w tobie, było pięknym darem dla Mnie.

*

Nie bój się - zawsze Ja jestem Autorem dobrych myśli i nawet jeśli masz wrażenie, że zrodziły się one w twoim umyśle, to tylko z Mojego natchnienia. Sama z siebie nie jesteś w stanie wymyślić nic dobrego, to jest możliwe tylko przy pomocy Mojej łaski. Pisz więc dalej bez analizowania, co jest Moje, a co twoje, bo wszystko, co dobre, pochodzi ode Mnie.

*

Wychodziłam z pokoju:

Przeżegnaj się wodą święconą (mam w przedpokoju mała kropielniczkę) i idź w Moje Imię, w Imię Trójcy Przenajświętszej, a Ja będę uświęcał wszystkie twoje czyny.

Ile razy będzie to możliwe, powtarzaj ten gest przed wyjściem z pokoju. Znak krzyża, który kreślisz na sobie w Moje Imię, pomoże ci świadomie przeżywać Moją obecność tam, gdzie będziesz i w twoich zajęciach oraz postępować w nowości ducha.

*

Ja z każdej trudności wyprowadzę dobro, ale chcę, aby twoje serce jednoczyło się z Moim, aby czuło podobnie jak Moje i pragnę, aby Mi ufało, aby wypełniało się wiarą w Moją wszechmoc, aby nieustannie oczyszczało się i odnawiało.

(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 21.01.2006)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz