wtorek, 17 stycznia 2012

Medytacja Słowa 155 (czytanie liturgiczne z dnia 18.01.2012)

Ps 144,1-2.9-10:
Błogosławiony Pan, Opoka moja

On moje ręce zaprawia do walki,
moje palce do bitwy.
On mocą i warownią moją, osłoną moją i moim wybawcą,
moja tarczą i schronieniem.

Boże, będę Ci śpiewał pieśń nową,
grać Ci będę na harfie o dziesięciu strunach.
Ty królom dajesz zwycięstwo,
Tyś wyzwolił sługę Twego, Dawida.

Pan Jezus powiedział:

W każdej pokusie szukaj u Mnie schronienia, Ja ciebie osłonię, i nigdy nie pozwolę, abyś doświadczała więcej, niż możesz znieść. Ja zawsze umacniam ciebie, nawet jeżeli nie czujesz Mojej bliskości i pomocy.

Każda pokusa jest kolejną okazją, abyś na nowo doświadczyła mocy Mojej Krwi, mocy Mojej Miłości do ciebie, tylko proszę o twoje zawołanie.

*

O wybranych słowach psalmu:

Aktualizowały się one nie tylko w konkretnych doświadczeniach, w tym, co przeżywałaś, co ciebie poruszyło, co było trudne, ale też słowa te dotykały ciebie w sposób ukryty. Słusznie dziękujesz za łaski nieznane, bo nawet w małym stopniu nie uświadamiasz sobie, jak jesteś chroniona przed różnymi zagrożeniami, jak bardzo jesteś wspierana, umacniana, otaczana najczulszą opieką i miłością.

(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 18.01.2006)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz