czwartek, 19 stycznia 2012

Medytacja Słowa 157 (czytanie liturgiczne z dnia 20.01.2012)

Mk 3,13-19:
Jezus wyszedł na górę i przywołał do siebie tych, których sam chciał, a oni przyszli do Niego. I ustanowił Dwunastu, aby Mu towarzyszyli, by mógł wysyłać ich na głoszenie nauki, i by mieli władzę wypędzać złe duchy.
Ustanowił więc Dwunastu: Szymona, któremu nadał imię Piotr; dalej Jakuba, syna Zebedeusza, i Jana, brata Jakuba, którym nadał przydomek Boanerges, to znaczy synowie gromu; dalej Andrzeja, Filipa, Bartłomieja, Mateusza, Tomasza, Jakuba, syna Alfeusza, Tadeusza, Szymona Gorliwego i Judasza Iskariotę, który właśnie Go wydał.

Pan Jezus powiedział:

Ja również ciebie wybrałem, powołałem, abyś Mi towarzyszyła, abyś zawsze była przy Mnie.
*
Przyjmij wszystkie drobne dolegliwości i gorsze samopoczucie, aby szczególnie dzisiaj (piątek) być ze Mną , aby Mi towarzyszyć na drodze krzyżowej.
*
Odłóż wszystkie dzisiejsze zajęcia, które nie są konieczne, abyś więcej czasu mogła przebywać ze Mną i wypełniła go rozważaniem Mojej Męki. Ale też w zajęciach koniecznych bądź ze Mną, dotrzymaj Mi towarzystwa, ofiarowując Mi wszystko, czym się zajmujesz.
*
Czytałam mamie książkę.
Czytaj Mi tę książkę. I w ten sposób jesteś ze Mną, towarzyszysz Mi. Obecny w twojej mamie, siedzę naprzeciw ciebie i słucham z zainteresowaniem, z uwagą.
*
Musiałam z pewna osoba pojechać do centrum miasta.
To Ja w tej osobie potrzebowałem twojej pomocy. Wszystko, co zrobiłaś, aby pomóc w tej drobnej sprawie, i twój wyjazd z tą osobą - to wszystko było służbą dla Mnie. Towarzyszyłaś Mi, pomimo że nie miałaś pełnej świadomości, że tak jest. Przyjałem intencję, którą miałaś w sercu od początku dnia.

(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 20.01.2006)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz