poniedziałek, 2 listopada 2009

MEDYTACJA 170(czytanie liturgiczne z dnia 02.11.2009)

1 Kor 15, 20-24a.25-28: Aby Bóg był wszystkim (1 Kor 15, 28).
Pan Jezus powiedział:
Chcę ci wystarczać we wszystkim. Pragnę abyś poza Mną nigdzie i w nikim nie szukała oparcia, zrozumienia, pomocy. Jeżeli do Mnie przychodzisz i u Mnie szukasz wsparcia, to Ja posłużę się też ludźmi, rzeczami i okolicznościami, ale zawsze to będzie Moja pomoc dla ciebie.

Jeżeli będę dla ciebie wszystkim, to we Mnie znajdziesz dystans do pojawiających się w ciągu dnia trudności i przeciwności. Jeżeli Ja tobie wystarczam, to będziesz ponad tym, co tak często dręczy i przygniata człowieka szukajacego oparcia poza Mną.

Jeżeli jestem dla ciebie wszystkim, to już nie będzie potrzebny tobie żaden inny odpoczynek, jak tylko ten w Moim Sercu.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim panem, t. III, 2.11.2005)

Ścieżki do medytacji:
..."Dystans do trudności"- jeśli pragnę w trudnej sytuacji jak najprędzej powiedzieć Jezusowi, jak się czuję, jak ją przeżywam, właśnie znajduję dystans.
Nie uciekam, nie próbuję sytuacji odwrócić, tylko daję sobie czas na wznowienie świadomości, czyjim jestem dzieckiem, kto jest teraz przy mnie?
Otwieram się na łaskę wierności, ufności, zawierzenia.

Te kilka chwil, trudnych, ale bogatych w relację dziecka z Ojcem, umocniają moją więź z Panem Bogiem.
Z czasem sama myśl o Nim zaczyna przynosić otuchę, umocnienie.
Coraz konkretnirj widzę Jego miłość do mnie.
Coraz częściej - Jego miłość do innych Jego dzieci.
Coraz bardziej - Jego ból zlekceważonej miłości.

Moim odpoczynkiem stanie się wysiłek miłowania Go, troska o to, by Jezus czuł się kochany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz