czwartek, 19 listopada 2009

MEDYTACJA 184(czytanie liturgiczne z dnia 19.11.2009)

Łk 19, 41-44: Za to, żeś nie rozpoznało czasu twoejgo nawiedzenia (Łk 19, 44).
Pan Jezus powiedział:
Jak szczęśliwy jest ten, kto rozpoznaje, że całe jego życie jest czasem jego nawiedzenia przez Miłosierną Miłość.

Jeżeli starasz się wiernie żyć chwilą obecną, to wtedy najlepiej rozpoznajesz czas twojego nawiedzenia. Ja przychodzę z łaską, która cię wspomaga i umacnia w wypełnianiu Mojej woli w tej chwili obecnej.

Każde doświadczenie, każde wydarzenie, każda sytuacja jest wypełniona Moją obecnością, a gdy rozpoznasz Moją obecność we wszystkich chwilach swojego życia, to serce twoje wypełni się pokojem i radością.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 17.11.2005)

Ścieżki do medytacji:
"Jak szczęśliwy jest ten..." - i dalej - powiedział mój Jezus.
Czy ja, pragnąc szczęścia dla siebie i moich bliskich, szukam je w relacji z obecnym tu i teraz Bogiem?
Ojciec, Przyjaciel, Zbawiciel, Nauczyciel, Pocieszyciel, Miłość - jest tu, teraz, niezależnie od mojego samopoczucia, od zadania, które wykonuję, od problemów, które mnie przygniatają.
Wiele razy w życiu doświadczyłem opuszczenia przez człowieka, wiem, jak to boli.
Obecność Boga, który nigdy mnie nie opuszcza, jest właśnie przeciwieństwem tamtego doświadczenia bycia opuszczonym. Miłość Ojca ogarnia mnie zawsze.

Czy spróbuję teraz, tam, gdzie jestem, do tego wszystkiego, co mnie otacza, co czuję, odbieram zmysłami, - czy spróbuję dodać jeszcze jeden obecny "element": Jezusa, który jest tu dla mnie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz