czwartek, 12 listopada 2009

MEDYTACJA 178(czytanie liturgiczne z dnia 12.11.2009)

Mdr 7, 22 - 8,1: Bóg bowiem miłuje tylko tego, kto przebywa z Mądrością (Mdr 7,28).
Pan Jezus powiedział:
Przebywać z mądrością to przebywac ze Mną i stale wsłuchiwać się w głos Mądrości w swoim sercu, i wypełniać, co Ona mówi.

(...) A Ja wiele mam ci do powiedzenia i do podarowania, szczególnie wtedy, gdy jesteś słaba, bezradna, gdy uznajesz swoją słabość i niewierność i przychodzisz z tym do Mnie.

Opowiedz mi teraz, co przezywałać, co robiłaś, opowiadaj jak dziecko, i niech stanie się to twoim nawykiem, że po różnych zadaniach i obowiązkach usiądziesz orzy Mnie i będziesz ze Mną rozmawiała.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 10.11.2005)

Ścieżki do medytacji:
Samotne przeżywanie mojej słabości... Zranienia "nauczyły" przeżywać, cierpieć w osamotnieniu. Brak poczucia bezpieczeństwa wśród osób bliskich "nauczył" nie ufać, nie szukać wsparcia.
Dziś po raz kolejny Jezusu zazchęca "mocnej przylgnąć" do Niego, ufnie powierzyć Mu siebie.
Jest gotów słuchać opowiadania dziecka o jego sprawach i przeżyciach.
Czy chcę sprawić Mu radość moją bliskością?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz