sobota, 7 listopada 2009

MEDYTACJA 174(czytanie liturgiczne z dnia 07.11.2009)

Łk 16, 9-15: Kto w drobnej rzeczy jest wierny, ten i w wielkiej będzie wierny (Łk 16, 10).
Pan Jezus powiedział:
Dzisiaj masz tak wiele okazji, aby starać się o wierność w drobiazgach. Wiele, wiele drobnych, ale koniecznych czynności przy mamie, wierność w modlitwie, a także wierne nasłuchiwanie Mojego głosu w sercu i wierność w postanowieniach, to wszystko wymaga wyrzeczenia, ale gdy tylko wypływa z kochającego serca, to temu sercu przynosi dużo radości.

Każdy powrót do życia chwilą obecną i każdy wysiłek, aby dobrze wypełnić zadanie, które daję tobie na tę chwilę, to najlepsze i najskuteczniejsze ćwiczenia wierności w drobnych rzeczach, które uzdalniają do dochowania wierności w rzeczach wielkich.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 5.11.2005)

Ścieżki do medytacji:
Czy jest dziś we mnie zgoda na to, by każde zadanie uznać za dane mi przez mojego Ojca?
Czy cieszy mnie możliwość ćwiczenia wierności Jemu w drobnych rzeczach?
Czy wątpię, ponieważ znam swoją niestałość, spodziewam się rozproszeń?
Co czuję na myśl o tym, że Ojciec pragnie mojego kochającego serca?
Co powiem Mu, z prostotą dziecka, w odpowiedzi na zaproszenie do życia chwilą obecną?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz