poniedziałek, 23 listopada 2009

MEDYTACJA 188(czytanie liturgiczne z dnia 23.11.2009)

Łk 21,1-4: Wrzuciła wszytsko, co miała na utrzymanie (Łk 21, 4).
Pan Jezus powiedział:
Wrzuciła wszystko, a więc pozbyła się wszelkich zabezpieczeń i mogła zdobyć się na taki gest, bo bez reszty zaufała Mojej Opatrzności.

Wrzuć do skarbony Mojego Serca wszystkie swoje troski i niepokoje. Ja najlepiej znam całą twoją sytuację i wszystkie dni twojego życia są w Moich rękach, Ja jestem ich Panem.

A znakiem twojego zaufania i oddania będzie wierne życie chwiłą obecną i oczekiwanie wszystkiego ode Mnie.

Niech twoje serce będzie sercem dziecka.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 21.11.2005)

Ścieżki do medytacji:
Zastaniowię się: które ze zdań lub słów Pana Jezus, skierowanych do mnie poprzez zapiski s. Teresy Chomieniec, budzą we mnie radość z powodu przynależności do Jezusa, a które wywołują sprzeciw, może smutek, bo nie są moim przekonaniem?

Smutek wskaże, gdzie jeszcze nie potrafię zawierzyć. Gdzie nie chcę opierać się tylko na Nim.
Mogę powiedziec o tym Maryi. Ona mnie tą drogą zaufania niesie, ufa za mnie. Maryja tak powiedziała do s.Teresay w nawiązaniu do słow Jezusa:
Gdy oddasz wszystko, co masz i samą siebie, i wrzucisz to do skarbony Serca Jezusowego, wtedy znajdziesz największy skarb - samego Jezusa.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 21.11.2005)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz