niedziela, 29 listopada 2009

MEDYTACJA 193(czytanie liturgiczne z dnia 29.11.2009)

Łk 21, 34-36: Czuwajcie i módlcie się w każdym czasie, abyście mogli (...) stanąć przed Synem Człowieczym (Łk 21, 36).
Pan Jezus powiedział:
Przez czuwanie uwrażliwiasz swoje serce, które z coraz większą łatwością rozpoznaje Mnie w każdym wydarzeniu, w każdej sytuacji, w każdym czasie, we wszystkim i we wszystkich.
Jeżeli tak patrzysz na każdą chwilę dnia, to już teraz, dzisiaj stajesz przede Mną i przygotowujesz się do ostatecznego spotkania twarzą w twarz.

Każda chwila jest okazją do modlitwy, która jest nie tylko uwielbieniem, dziękczynieniem, prośbą i przeproszeniem, ale też zwykłą rozmową, dzieleniem się, radzeniem się i trwaniem sercem przy sercu bez słów.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 26.11.2005)

Ścieżki do medytacji:
Dla Jezusa tak ważne jest to nasze ostateczne spotkanie. A dla mnie?
Czy nie wydaje mi się, żę wystarczająco dobrze Go znam i cóż mnie może zaskoczyć?

Jezus stara się dać mi do zrozumienia, że gdybym dobrze Go znał, to nie mogłbym ani chwili przeżyć bez zjednoczenia się z Nim przez modlitwę, bez trwania przy Nim sercem...
Czy widzę moje braki?
Mogę już teraz próbować trwać przy Jezusie razem z Maryją, w Jej ramionach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz