poniedziałek, 9 listopada 2009

MEDYTACJA 176(czytanie liturgiczne z dnia 09.11.2009)

1 Kor 3, 9b-11.16-17: Czyż nie wiecie, żeście świątynią Boga i że Duch Boży mieszka w was?
Pan Jezus powiedział:
Dzisiaj często przypominaj sobie tę prawdę: twój Bóg, twój Ojciec, twój Oblubieniec, Miłość, mieszka w tobie, jest zawsze obecny, czy o tym pamiętasz, czy nie.
Uczcij dziesiaj Moją obecność w swoim sercu ofiarowując Mi wszystko, całą siebie i każdy postawiony krok. Wszystko, co uczynisz z miłości do Mnie i co z miłości ofiarowujesz Mi, przyozobi Moją świątynię - twoje serce.

Rozważaj w swoim sercu te głęboką prawdę: Tak Bóg w Trójcy Świętej ukochał ciebie i tak gorąco przgnął uczesniczyć w twoim życiu, że wybrał twoje serce na swoje mieszkanie.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 9.11.2005)

Ścieżki do medytacji:
Czy to, co wykonywałem przed chwilą, chcę ofiarować z miłości Jezusowi?

Kiedy nie pamiętam o Nim w moim sercu, On nadal tam jest.
Później uświadamiam sobie, ile mnie to zapomnienie kosztowało: niepokój, lęk, błedne wybory, grzech...
Jezus zaprasza mnie teraz, póki pamiętam, okazać Mu serce, przeżyć chwilę w Jego obecności. Tę chwilę Mu ofiarować.
Z czasem taki wysiłek uwrażliwi mnie na Jego bliskość. Poczucie bezpieczeństwa będzie towarzyszyć mi nawet w chwilach trudnych. Zacznę żyć w ufności i pokoju serca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz