czwartek, 22 września 2011

Medytacja Słowa 81 (czytanie liturgiczne z dnia 23.09.2011)

Ag 1, 15b-2,9;
W drugim roku [rządów] króla Dariusza. Dnia dwudziestego pierwszego siódmego miesiąca Pan skierował te słowa do proroka Aggeusza: Powiedzże to Zorobabelowi, synowi Szealtiela, namiestnikowi Judy, i arcykapłanowi Jozuemu, synowi Josadaka, a także reszcie ludu: Czy jest między wami ktoś, co widział ten dom w jego dawnej chwale? A jak się on wam teraz przedstawia? Czyż nie wydaje się wam, jakby go w ogóle nie było? Teraz jednak nabierz ducha, Zorobabelu - wyrocznia Pana - nabierz ducha, arcykapłanie Jozue, synu Josadaka, nabierz też ducha cały lud ziemi! - wyrocznia Pana. Do pracy! Bo Ja jestem z wami, wyrocznia Pana Zastępów. Zgodnie z przymierzem, które zawarłem z wami, gdyście wyszli z Egiptu, duch mój stale przebywa pośród was; nie lękajcie się! Bo tak mówi Pan Zastępów: Jeszcze raz, [a jest to] jedna chwila, a Ja poruszę niebiosa i ziemię, morze i ląd. Poruszę wszystkie narody, tak że napłyną kosztowności wszystkich narodów, i napełnię chwałą ten dom, mówi Pan Zastępów. Do Mnie należy srebro i do Mnie złoto - wyrocznia Pana Zastępów. Przyszła chwała tego domu będzie większa od dawnej, mówi Pan Zastępów; na tym to miejscu Ja udzielę pokoju - wyrocznia Pana Zastępów. Pan Jezus powiedział:
I do ciebie też mówię dzisiaj: nabierz ducha, bo jestem tak bardzo blisko, jestem z tobą - twój Ojciec, twój Zbawiciel.
Nie trać ducha, gdy pojawią się przeciwności albo gdy na nowo doświadczysz, że jesteś słabym człowiekiem, który potrzebuje nieustannego nawracania się. Właśnie wtedy nabierz ducha, bo Ja jestem blisko, aby cię umacniać i być twoją siłą.

*
Nie bój się, nabierz ducha, bo Moja Krew zniweczy wszelkie pokusy, zniszczy wszystkie zagrożenia i podstępne zasadzki złego ducha, tylko zawsze z ufnością dziecka zwracaj się do Mnie o pomoc, zanurzaj się w Mojej Krwi.
Nabierz ducha, bo moc w słabości się doskonali; nabierz ducha, bo w niebie większa jest radość z jednego grzesznika, który się nawraca, niż z dziewięćdziesięciu sprawiedliwych, którzy nawrocenia nie potrzebują; nabierz ducha, bo masz we Mnie Ojca, ktory nieustannie czuwa nad tobą i jest zawsze blisko.

*
Im trudniej, tym więcej aktów ufności wzbudzaj w sobie, z tym większym zaufaniem powierzaj Mi siebie. To właśnie zaufanie podnosi i ożywia ducha, przez Moją Krew.

(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 23.09.2005)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz