niedziela, 25 września 2011

Medytacja Słowa 84 (czytanie liturgiczne z dnia 26.09.2011)

Ps 102,16-21.29.21-23:
Poganie będą się bali imienia Pana,
a Twej chwały wszyscy królowie ziemi,
bo Pan odbuduje Syjon i ukaże się w swym majestacie,
przychyli się ku modlitwie opuszczonych
i nie odrzuci ich modłów.

Należy to spisać dla przyszłych pokoleń,
lud, który się narodzi, niech wychwala Pana.
Bo spojrzał Pan z wysokości swego przybytku,
aby posłyszeć jęki uwięzionych,
aby skazanych na śmierć uwolnić.

Synowie sług Twoich bezpiecznie mieszkać będą,
a ich potomstwo będzie trwało w Twej obecności:
by imię Pana głoszono na Syjonie i Jego chwałę w Jeruzalem,
kiedy zgromadzą się razem narody i królestwa, by służyć Panu.

Pan Jezus powiedział:

Wstajesz, by Mi służyć.

Modlisz się, aby lepiej i bardziej owocnie służyć Mi w ciągu dnia i aby w Mojej Krwi znaleźć więcej sił do pokonywania trudności i przeciwności, do zachowania wierności.

*

Nie traktuj modlitwy brewiarzowej jako obowiązku, lecz przyjmij zawarte w niej słowa na ubogacenie i umocnienie ducha, wtedy też twoja służba będzie bardziej owocna.

*

Psalmy pomagają tobie lepiej poznawać Moją wielkość i dobroć, one też pobudzają twoje serce do uwielbiania Mojego Imienia i wychwalania Mnie za całe Dzieło Stworzenia i Odkupienia. Służąc Mi w tym duchu, będziesz zawsze radosna i wszystko stanie się okazją do radosnej służby.

(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 26.09.2005)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz