piątek, 23 września 2011

Medytacja Słowa 82 (czytanie liturgiczne z dnia 24.09.2011)

Za 2,5-9.14-15a:
Podniósłszy oczy patrzyłem. I oto zobaczyłem człowieka ze sznurem mierniczym w ręku. Dokąd idziesz? - zapytałem. A on rzekł: Chcę przemierzyć Jerozolimę, aby poznać jej szerokość i długość. I wystąpił anioł, który do mnie mówił, a przed nim stanął inny anioł, któremu on nakazał: Spiesz i powiedz temu młodzieńcowi: Jerozolima pozostanie bez murów, gdyż tak wiele ludzi i zwierząt w niej będzie. Ja będę dokoła niej murem ognistym - wyrocznia Pana - a chwała moja zamieszka pośród niej. Ciesz się i raduj, Córo Syjonu, bo już idę i zamieszkam pośród ciebie - wyrocznia Pana. Wówczas liczne narody przyznają się do Pana i będą ludem Jego, i zamieszkają pośród ciebie.

Pan Jezus powiedział:
Zamieszkam pośród ciebie, to znaczy będę - jestem stale bardzo blisko ciebie, wśród wszystkich twoich spraw. Chcę być obecny i uczestniczyć w każdej chwili twojego życia, w tym, co przeżywasz od momentu przebudzenia aż do zaśniecia, i do przebudzenia następnego dnia.

Zamieszkam pośród ciebie, zamieszkam z tobą, a ta moja bliskość znaczy więcej i jest nieporównywalnie głębsza od bliskości, łączącej męża z żona, rodziców z dziećmi. Nawet w najbardziej kochającej się rodzinie nie ma tak wielkej bliskości, jak Moja z toba.

Dlatego mówię,ciesz się i raduj, bo nigdy nie jesteś sama, a przy Mnie znajdziesz oparcie, bedziesz zawsze czuła się bezpiecznie, zawsze rozumiana, otoczona czułą opieką.

*
W Eucharystii daję tobie najmocniejszy znak Mojego pragnienia bycia z tobą, Mojej obecności i bliskości i ją urzeczywistniam, dając tobie siebie samego, jednocząc się z tobą w Komunii świetej, umacniając ciebie swoim Słowem, Ciałem i Krwią. I pozostaję przy tobie w każdej chwili dnia.

*
Moja bliskość i obeność przy tobie nie zawsze jest odczuwalna, a nawet częściej jest tak, że nic nie czujesz, ale właśnie wtedy jestem bliżej ciebie, niż jesteś w stanie tego pragnąć i wyobrażać sobie. Ta Moja bliskość jest nieporównywalna, nie jest taka, jak pomiędzy ludźmi. Nawet najbardziej kochająca osoba lub najwierniejszy przyjaciel może być tylko obok, a tymczasem Ja przenikam głebie twojej istoty, jednoczę ciebie z sobą, wypelniam łaską serce, i nic, co nim się dzieje, nie jest Mi obce. Wyjątkowość Mojej bliskości to też centralne miejsce, jakie zajmuję we wszystkich wydarzeniach i doświadczeniach, które spotykają ciebie; i ja nimi kieruję, mając zawsze w Sercu twoje dobro.

(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 24.09.2005)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz