wtorek, 27 września 2011

Medytacja Słowa 85 (czytanie liturgiczne z dnia 28.09.2011)

Łk 9,57-62:
Gdy Jezus z uczniami szedł drogą, ktoś powiedział do Niego: Pójdę za Tobą, dokądkolwiek się udasz! Jezus mu odpowiedział: Lisy mają nory i ptaki powietrzne - gniazda, lecz Syn Człowieczy nie ma miejsca, gdzie by głowę mógł oprzeć. Do innego rzekł: Pójdź za Mną! Ten zaś odpowiedział: Panie, pozwól mi najpierw pójść i pogrzebać mojego ojca! Odparł mu: Zostaw umarłym grzebanie ich umarłych, a ty idź i głoś królestwo Boże! Jeszcze inny rzekł: Panie, chcę pójść za Tobą, ale pozwól mi najpierw pożegnać się z moimi w domu! Jezus mu odpowiedział: Ktokolwiek przykłada rękę do pługa, a wstecz się ogląda, nie nadaje się do królestwa Bożego.

Pan Jezus powiedział:
Czy pragniesz dać Mi to miejsce w swoim życiu?

*
Zawsze dajesz Mi dobre miejsce na odpoczynek w swoim sercu, gdy Mnie pragniesz, gdy chcesz Mego uczestnictwa we wszystkim, czym się zajmujesz, czym żyjesz, co przeżywasz, gdy twój kontakt ze Mną w codzienności jest żywy, szczery, prosty i ufny, gdy pragniesz Mojej bliskości i gdy troszczysz się, aby Moje pragnienia dobrze rozpoznać i je spełniać.

Nie martw się swoją słabością, lecz korzystaj z mocy Krwi Mojej jeszcze bardziej świadomie niż dotąd.

*
Nie myśl o tym, co mogłoby się tobie przydarzyć, nie przewiduj trudności. Chwila obecna niesie ze sobą zadania, które Ja tobie wyznaczam i daję odpowiednie łaski, abyś je wypełniła.

A gdy przyjdzie trudna sytuacja, to wtedy będziemy martwili się razem.
(Teresa Chomieniec MSC "Rozmowy z moim Panem", t. III, 28.09.2005)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz