wtorek, 20 października 2009

MEDYTACJA 158(czytanie liturgiczne z dnia 20.10.2009)

Ps 40: Radością jest dla mnie pełnić Twoją wolę, mój Boże (ps 40, 9).
Pan Jezus powiedział:
Wypełnianie Mojej woli nie zawsze jest łatwe i przyjemne, często wiąże się z dużym wysiłkiem, przezwyciężaniem siebie, własnych pragnień, egoizmu, wygodnictwa, ale sama doświadczasz, ile radości daje wierność w szukaniu, odkrywaniu i wypełnianiu tego, co Mnie się podoba.

Jeżeli masz wrażenie, że to, co odbierasz w sercu, pochodzi ode Mnie, i że teraz tego pragnę od ciebie, to przyjmij to jako Moją wolę, nawet bez pewności i bez potwierdzenia. Jeżeli pomylisz się, ale w dobrej wierze, z miłości do Mnie zrobisz, co możliwe, aby wypełnić Moją wolę, to Ja tę pomyłkę wykorzystam dla twojego dobra.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 11.01.2006)

Ścieżki do medytacji:
Po przeżytym kolejnym dniu, pełnym łask, moge zastanowić się, jak pełniłem wolę Bożą?
Co dla mnie na dziś zawiera się w tym okresleniu - "wola Boża"?
Czy Jego pragnienie mojego zbawienia miało dla mnie znaczenie?
Czy Jego pragnienie zbawienia moich bliskich było ważne dla mnie?
Czy Jego stała obecność przy mnie była dla mnie oparciem w trudnościach, pocieszeniem w bólu, pomoca w zagubieniu?
Czy byłem dzieckiem, szczerze rozmawiającym z Ojcem?
Czy zauważyłem Matkę, która dziś , tak jak zawsze, modliła się za mnie, wielbiła za mnie Ojca?

Ile prawdy o sobie zobaczę w świetle Jego słów - tyle otrzymam łaski do trwania w wysiłkach wierności jutro.
Mój Ojciec jest Miłosierny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz