niedziela, 25 października 2009

MEDYTACJA 163(czytanie liturgiczne z dnia 25.10.2009)

Mt 16, 13-19:
A wy za kogo Mnie uważacie? (Mt 16, 15).
Pan Jezus powiedział:
A ty za kogo Mnie uważasz? Kim jestem dla ciebie teraz, w tej czynności, którą wykonujesz, w tym miejscu, w którym jesteś, w tym, co teraz przeżywasz?
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 29.06.2005)

Ścieżki do medytacji:
W każdej kolejnej chwili, Pan Bóg daje mi życie. Nie uzależnia tego od mojej pamieci o Nim...
Dlatego często w moich czynnościach, w tym, co przeżywam, szukam oparcia w drugim człowieku. Próbuję uciec przed osamotnieniem.
Stan osamotnienia - to skutek zranień, kiedy ból, cierpienie jakby przekonuja mnie, że jestem sama, że nikt mi nie współczuje. I tak jest rzeczywiście, dopóki nie uwierzę, że kochający Ojciec jest zawsze przy mnie.

Czy Pan Bóg jest dla mnie Ojcem?
Czy żyję teraz w tej czynności, w tym, co przeżywam, pod Jego kochającym spojrzeniem?
Czy spróbuję uśmiechnąć się do Niego?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz