czwartek, 29 października 2009

MEDYTACJA 166(czytanie liturgiczne z dnia 29.10.2009)

Rz 8, 31b-39: Któż nas może odłączyć od miłości Chrystusowej? Utrapienie, ucisk, czy prześladowanie, głód, czy nagość, niebezpieczeństwo czy miecz? (...) Ale we wszystkim tym odnosimy pełne zwycięstwo dzieki Temu, który nas umiłował (Rz 8, 35.37).
Pan Jezus powiedział:
Tak, i w każdej trudności, w każdej przeciwności, w kazdej słabości odniesiesz zwycięstwo, jeżeli tylko oprzesz się na Mnie i w każdej sytuacji na Mnie będziesz polegać.

Pamietaj, jak bardzo jesteś kochana przeze Mnie, i nic ani nikt nie może odłączyć ciebie od Mojej miłości. A jeżeli Mi zaufasz, to każda trudność, każde utrapienie wykorzystam, aby jeszcze mocniej związać cię ze sobą.
(Teresa Chomieniec MSC, Rozmowy z moim Panem, t. III, 27.10.2005)

Ścieżki do medytacji:
Czy trudność, utrapienie, słabość sa dla mnie sytuacja przegraną?
Tak, jeśli patrzę na siebie jak sędzia, który ciągle ocenia zranionego czlowieka wg jego "sukcesów".
Jezus proponuje mi uwierzyć, że decydujaca dla mnie jest ocena Jego, nie moja. Jego kochająca bliskość nie zależna od sytuacji.

Więc, jesli w trudnościach jednak wołam do Niego, mówię o sobie z szacunkiem, szczerze staram sie powiedzieć, jak się czuję - to juz wygrywam, bo więź moja z Nim się umacnia. A owoce tego przyjdą w swoim czasie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz